Albaida aprova el pressupost per a 2019 que avança en la recuperació econòmica.
La nova situació econòmica permet millorar serveis com ara cultura, joventut, esports i serveis socials.
21/11/2018

Aquest dimecres 14 de novembre es va celebrar el ple municipal en una sessió que va tenir com a element central el debat del pressupost municipal per l’any 2019. L’Ajuntament va aprovar un pressupost per al 2019 de 4.836.983,45 €, és a dir, un increment de 183.417,46 € en comparació amb l'exercici anterior.

L’Interventor Municipal va ser l’encarregat d’explicar, mitjançant una presentació, l’estat actual de l’economia del poble i la distribució dels ingressos i despeses per al pressupost del 2019. La proposta va comptar amb el suport del grup del govern, l’abstenció del Partit Popular i UCIP i el vot en contra del regidor del PSOE.

Els ingressos de l’Ajuntament s’han mantingut estables gràcies a l’increment del valor dels terrenys i a la millora de la recaptació de taxes i preus (per les noves ordenances). També han suposat una gran ajuda les subvencions que s’han atorgat des de les diferents administracions públiques per a fons de cooperació, programes de serveis socials i per a les escoletes infantils.

Les inversions més significatives que ha dut a terme l’Ajuntament han sigut la Rehabilitació del Palau dels Milà i Aragó (combinat amb l’ajuda del 1’5% cultural i del fons FEDER que ha rebut de la Generalitat) i les ajudes aportades per entitats externes, per a la creació del Centre d’Atenció de Malalts d’Alzheimer al municipi. Aquestes inversions han suposat un 6% del pressupost.

El pressupost de l’exercici de 2018 s’ha caracteritzat per la continuïtat en les mesures de gestió implementades des de l’exercici 2011. El deute públic s’ha reduït a la meitat degut a l’estabilitat entre ingressos i despeses, que produeix superàvits de tresoreria que permeten reduir el deute comercial i millorar la liquiditat de l’Ajuntament. A partir del 2020 la despesa estabilitzada ajudarà a afrontar l’amortització del deute de forma més ràpida.

La modificació del Pla d’Ajustament aprovat el 25 de juliol del 2017, ha permés, fonamentalment, la reducció del Període Mitjà de Pagament a proveïdors i la capacitat de fer créixer serveis preferents: millores en cultura, la creació d’un nou servei de joventut i neteja viària.

Més informació gràfica sobre el pressupost 2019: