Ecovidrio i l’Ajuntament d’Albaida fomenten el reciclat durant les festes de Moros i Cristians 2017
La Regidoria de Medi Ambient i Seguretat Ciutadana, encapçalada per Pedro Gil, i Ecovidrio, entitat sense ànim de lucre encarregada de la gestió del reciclatge d'envasos de vidre a Espanya, posen en marxa una campanya per a la promoció del reciclatge d'envasos de vidre durant les festes de Moros i Cristians 2017.
5/10/2017

El regidor anima a tots els festers a participar en aquesta iniciativa, que es desenvoluparà entre el 8 i l'11 d'octubre, i que pretén conscienciar els ciutadans d'Albaida i especialment a les filaes festeres sobre la importància de separar selectivament el vidre durant el transcurs de les festes. Per a això, s'instal·laran diversos contenidors personalitzats amb la imatge de la campanya als voltants de cada una de les filaes.

A més es comptarà amb diversos educadors que informaran els festers del procés del reciclatge del vidre i els obsequiarà amb algun detall d'Ecovidrio (obridors, bosses, xapes amb emoticones moros o cristians, etc.) . Així mateix, per a recolzar la labor de reciclatge, l'ecopatrulla col·laborarà amb la retirada del vidre que les comparses vagen separant per al seu correcte reciclatge.

D'altra banda, el concurs que s'ha posat en marxa entre distints municipis de la Comunitat Valenciana per a fomentar el reciclatge de vidre durant estes festes, consistix a reciclar la major quantitat de vidre possible durant les mateixes. Al finalitzar l'any, es coneixerà el municipi més reciclador, calculant-ho basant-se en quilograms de vidre reciclatge per fester, perquè totes les poblacions competisquen de manera equànime. La localitat guanyadora, rebrà un premi consistent en un xec per valor de 3.000 EUR destinats a l'organització de l'acte de proclamació de càrrecs del 2018. Tota la informació i bases legals del concurs, podran ser consultades en www.lareconquistadelvidrio.es